1 hodnocení
Bilingvismus a bilingvní výchova na příkladu bilingvismu česko-německého
Kniha je věnována problematice bilingvismu, jež představuje aktuální společenské téma diskutované jak odbornou veřejností (lingvisty, psycholingvisty, sociolingvisty či lingvodidaktiky, ale i jinými), tak i laiky, jim všem je tato publikace také určena. Čtenář se seznámí nejen se současnou situací vícejazyčnosti na území dnešní Evropy, s jazykovou politikou České republiky, ale i s různými definicemi a klasifikacemi bilingvismu a s náhledy na něj. Pozornost je věnována rovněž bilingvismu ve vztahu k bikulturalitě či krátkému historickému exkurzu do česko-německého jazykového soužití na našem území. Autor dále představuje čtenáři různé teoretické přístupy osvojování jazyka a diskuze k nim, jakož i proces osvojování mateřského jazyka u monolingvních jedinců nebo specifika osvojování jazyků u jedinců bilingvních. Čtenář se zároveň dozví, jaké jsou výhody bilingvismu a bilingvní výchovy, na tomto místě autor navíc formuluje některá svá doporučení pro bilingvní výchovu. Bilingvní výchova v rámci rodiny i v rámci instituce (školy) na příkladu bilingvismu česko-německého a jejich současný stav, k nimž autor provedl také svůj výzkum, jsou předmětem dalších kapitol této knihy.
Kategorie: | Naučná a odborná |
---|---|
Název: | Bilingvismus a bilingvní výchova na příkladu bilingvismu česko-německého |
Autor: | Lachout, Martin |
Edice: | – |
Spoluvydavatel: | Metropolitan University Prague Press |
Vazba: | brožovaná |
Formát: | 12 x 19 cm |
Počet stran: | 238 |
Rok vydání: | 2018 |
ISBN: | 978-80-7476-128-7 |
Kniha je věnována problematice bilingvismu, jež představuje aktuální společenské téma diskutované jak odbornou veřejností (lingvisty, psycholingvisty, sociolingvisty či lingvodidaktiky, ale i jinými), tak i laiky, jim všem je tato publikace také určena. Čtenář se seznámí nejen se současnou situací vícejazyčnosti na území dnešní Evropy, s jazykovou politikou České republiky, ale i s různými definicemi a klasifikacemi bilingvismu a s náhledy na něj. Pozornost je věnována rovněž bilingvismu ve vztahu k bikulturalitě či krátkému historickému exkurzu do česko-německého jazykového soužití na našem území. Autor dále představuje čtenáři různé teoretické přístupy osvojování jazyka a diskuze k nim, jakož i proces osvojování mateřského jazyka u monolingvních jedinců nebo specifika osvojování jazyků u jedinců bilingvních. Čtenář se zároveň dozví, jaké jsou výhody bilingvismu a bilingvní výchovy, na tomto místě autor navíc formuluje některá svá doporučení pro bilingvní výchovu. Bilingvní výchova v rámci rodiny i v rámci instituce (školy) na příkladu bilingvismu česko-německého a jejich současný stav, k nimž autor provedl také svůj výzkum, jsou předmětem dalších kapitol této knihy.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Přidat komentář