Mediatizace a digitální média - Moc, infrastruktury, platformy
Související produkty
Detailní popis produktu
Předložená monografie se zabývá současnými formami a strukturami mediatizace, neboli neustále se prohlubujícím pronikáním digitálních médií do každodenního života. Úvodní kapitola vychází z analýzy vybraných filmů Davida Cronenberga, ve kterých je nastiňována specifická forma technoimaginace, jež je založená na nemožnosti rozlišit virtuálno a reálno. Jedná se o proces, kdy se člověk stává médiem a médium se naopak stává součástí člověka. Tento motiv je prohlubován v celé knize: ať už se autoři zaměřují na mediální archeologii (digitálních) infrastruktur, platformový kapitalismus nebo různé mody subjektivace (od genderové ke kyborgizační), jejich cílem je zviditelnit kontexty, v nichž se pohybujeme, žijeme a pracujeme a které mají mocenskou a technologickou povahu. Kniha je koncipována jako úvodní nástin témat, jež jsou artikulována v mediálních studiích, poststrukturalistické filozofii či mediální archeologii.
Doplňkové parametry
Kategorie: | Naučná a odborná |
---|---|
Název: | Mediatizace a digitální média - Moc, infrastruktury, platformy |
Autor: | Michaela Fikejzová, Martin Charvát |
Edice: | – |
Nakladatel: | Togga a Metropolitní univerzita v Praze |
Vazba: | brožovaná |
Formát: | 12 x 19 cm |
Počet stran: | 10 x 13 cm |
Rok vydání: | 2025 |
ISBN: | 978-80-7476-384-7 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.