Mediatizace a digitální média - Moc, infrastruktury, platformy
7 hodnocení
Novinka Tip
190 Kč -15%

Mediatizace a digitální média - Moc, infrastruktury, platformy

7 hodnocení

Předložená monografie se zabývá současnými formami a strukturami mediatizace, neboli neustále se prohlubujícím pronikáním digitálních médií do každodenního života. Úvodní kapitola vychází z analýzy vybraných filmů Davida Cronenberga, ve kterých je nastiňována specifická forma technoimaginace, jež je založená na nemožnosti rozlišit virtuálno a reálno. Jedná se o proces, kdy se člověk stává médiem a médium se naopak stává součástí člověka. Tento motiv je prohlubován v celé knize: ať už se autoři zaměřují na mediální archeologii (digitálních) infrastruktur, platformový kapitalismus nebo různé mody subjektivace (od genderové ke kyborgizační), jejich cílem je zviditelnit kontexty, v nichž se pohybujeme, žijeme a pracujeme a které mají mocenskou a technologickou povahu. Kniha je koncipována jako úvodní nástin témat, jež jsou artikulována v mediálních studiích, poststrukturalistické filozofii či mediální archeologii.

Detailní informace

Cena
190 Kč –15 % 161 Kč
Dostupnost
Skladem
Můžeme doručit do:
7.5.2025
Popis produktu

Detailní popis produktu

Předložená monografie se zabývá současnými formami a strukturami mediatizace, neboli neustále se prohlubujícím pronikáním digitálních médií do každodenního života. Úvodní kapitola vychází z analýzy vybraných filmů Davida Cronenberga, ve kterých je nastiňována specifická forma technoimaginace, jež je založená na nemožnosti rozlišit virtuálno a reálno. Jedná se o proces, kdy se člověk stává médiem a médium se naopak stává součástí člověka. Tento motiv je prohlubován v celé knize: ať už se autoři zaměřují na mediální archeologii (digitálních) infrastruktur, platformový kapitalismus nebo různé mody subjektivace (od genderové ke kyborgizační), jejich cílem je zviditelnit kontexty, v nichž se pohybujeme, žijeme a pracujeme a které mají mocenskou a technologickou povahu. Kniha je koncipována jako úvodní nástin témat, jež jsou artikulována v mediálních studiích, poststrukturalistické filozofii či mediální archeologii.

Parametry produktu

EAN: 9788074763847
Název: Mediatizace a digitální média - Moc, infrastruktury, platformy
Autor: Michaela Fikejzová, Martin Charvát
Edice:
Nakladatel: Togga a Metropolitní univerzita v Praze
Vazba: brožovaná
Formát: 12 x 19 cm
Počet stran: 138
Rok vydání: 2025
ISBN: 978-80-7476-384-7

Kategorie produktu

Diskuze

Komentář k produktu Mediatizace a digitální média - Moc, infrastruktury, platformy

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola