1 hodnocení

Rozum, nerozum a přesvědčivost obrazů

Reflexe v kolektivní monografii Michaely Fišerové, Martina Švantnera, Felixe Boreckého a Ondřeje Váši byla motivována snahou analyzovat různorodé manipulační strategie, jejichž předmětem je obraz a spolu s ním i my, jeho recipienti. Odborné zpracování tohoto tématu přináší reflexi obrazu a vizuality z hlediska filosofie, sémiotiky, estetiky a dějin umění. I přes různá zaměření jednotlivých autorů je zde společný jmenovatel - úsilí porozumět tomu, jak novým způsobem chápat rozum, nerozum a jejich vztah k přesvědčivosti obrazů. Z různých úhlů pohledu se tak ozřejmuje zcela zásadní věc: zárukou významové "autonomie" obrazu je nepřekonatelná odlišnost mezi obrazem a slovem, kterým obraz uchopujeme, abychom ho učinili přesvědčivým.

Typ
Zvolená varianta není k dispozici. Reset vybraných parametrů.
Můžeme doručit do:
- 26.11.2024 Zvolte variantu
Vyprodáno Skladem Zvolte variantu
290 Kč 260 Kč od 260 Kč –14 % –15 % až –15 % 247 Kč 220 Kč od 220 Kč
Kategorie: Filosofie
? Edice: Vita Intellectiva
Název: Rozum, nerozum a přesvědčivost obrazů
Autor: Borecký, Felix, Fišerová, Michaela
Edice: VITA INTELLECTIVA
Spoluvydavatel: Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy
Vazba: brožovaná
Formát: 11 x 17 cm
Počet stran: 286
Rok vydání: 2011
ISBN (print): 978-80-87258-73-6
ISBN (e-kniha): 978-80-7476-244-4
861 rozum nerozum a presvedcivost obrazu
E-kniha
290 Kč 260 Kč od 260 Kč –14 % –15 % až –15 %

Reflexe v kolektivní monografii Michaely Fišerové, Martina Švantnera, Felixe Boreckého a Ondřeje Váši byla motivována snahou analyzovat různorodé manipulační strategie, jejichž předmětem je obraz a spolu s ním i my, jeho recipienti. Odborné zpracování tohoto tématu přináší reflexi obrazu a vizuality z hlediska filosofie, sémiotiky, estetiky a dějin umění. I přes různá zaměření jednotlivých autorů je zde společný jmenovatel - úsilí porozumět tomu, jak novým způsobem chápat rozum, nerozum a jejich vztah k přesvědčivosti obrazů. Z různých úhlů pohledu se tak ozřejmuje zcela zásadní věc: zárukou významové "autonomie" obrazu je nepřekonatelná odlišnost mezi obrazem a slovem, kterým obraz uchopujeme, abychom ho učinili přesvědčivým.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: